David Duc
David Duc je zakladatel TikTokuj.cz. Je skvělý markeťák, který se specializuje na potenciál sociální sítě TikTok. Získal ocenění marketingový počin na LinkedIn summitu 2020 a byl zařazen Whitepressem mezi 100 inspirativní CZ marketéry. David má za sebou několik projektů, které byly zaměřeny převážně na propojení česko-vietnamské strany. Snaží se školit firmy, podnikatele i agentury a pomoci jim s tvorbou strategií. Je expertem na tvorbu krátkých videí, správu účtu, placených kampaní a spolupráci s influencery. Davidovi se podařilo prorazit za velmi krátkou dobu na TikTok. Dnes má přes 280 000 sledujících a jeho videa mají přes 7 milionů lajků.
Jak se z Vás stal školitel a stratég?
Kvůli Covidu nám skončila cestovní agentura. Hledal jsem možnosti podnikání v onlinu. Začal jsem jako tvůrce na TikToku, kde jsem se hodně zajímal o jeho algoritmus, fungování. Strávil jsem velké množství času analyzováním zahraničních i českých účtů a dával dohromady metodiku. Díky tomu jsem se dostal za 2 měsíce na 100 tis. sledujících. Začal jsem učit jiné tvůrce a podnikatele, nakonec z toho vznikla agentura TikTokuj.cz.
Proč jste si zvolil sociální síť TikTok?
Ze začátku jsem TikToku nevěřil. Narazil jsem však na jedno video od Garyho Vaynerchucka na Youtube, kde mluvil o jeho potenciálu. Začal jsem vídat videa s logem TikToku na FB. Zjistil jsem, že v Česku se tím nikdo profesionálně nezabývá a viděl jsem v tom příležitost.
Na jakém principu funguje Vaše koučování a školení?
Firemní školení předchází schůzka, kde klienta zanalyzujeme, rozebíráme potřeby klienta a nastavujeme očekávání. Na základě toho se udělá průzkum toho, co je na TikToku a co funguje v oblasti působení klienta. Dle toho pak připravíme školení na míru. Může být online i offline.
Máme mentoring program. Na začátku nastavujeme se studenty očekávání a cíle. Zjišťujeme také jeho schopnosti, silné stránky a styly, které mu sednou. Dostanou přístup do online video kurzu, kde se dozví teorii. Na osobních setkáních pak praktikujeme učivo, natáčíme, stříháme videa. Studenti pak dostanou domácí úkoly a na ně pak získají zpětnou vazbu.
S čím potřebují lidé nejvíce poradit?
Často je to, zda mají na TikTok jít a pak jak vůbec začít. Obvykle je největší otázka ta, jak na TikToku působit tak, aby získal profil sledovanost, ale zároveň, aby se nepoškodila značka. Klienti mají TikTok stále spojený s tančením, lipsingem apod., ukazujeme jim, že se dá na této platformě prezentovat i jinak.
Jaká je Vaše cílová skupina/kdo Vás všechno sleduje?
Jestli se myslí můj osobní účet, tak to mám hodně různorodé. Dělám zábavně vzdělávací obsah o Vietnamské komunitě a říkám tam věci, které se jinde lidi nedozví.
Nevnímáte TikTok jako sociální síť výhradně pro mladší ročníky (2000 a výše)?
Mladší většinou rychleji adaptují tyhle sítě. Výhradně pro mladší rozhodně není. Vidíme to jak v západních zemích tak v Asii, že je tam hodně dospělých. I v ČR je tento trend rostoucí.
Co si myslíte obecně o sociálních sítích a influencingu?
Myslím si, že už je to součást našich životů a je škoda ( pro podnikatele hlavně) se s nimi nenaučit fungovat. Jsou to však obrovští žrouti času. To byl jeden z důvodů, proč jsem se rozhodl vydat se cestou podnikatele a ne influencera. Influenceři budou čím dál důležitější pro marketing i HR, jelikož dneska chtějí lidé interagovat s lidmi. Mladí často víc důvěřují svým sledovaným tvůrcům než kde jakou firmu či jinou autoritu.
Myslíte si, že tato digitální doba přispívá podnikání?
Můžete jednodušeji začít a zviditelnit se, ale zároveň to znamená větší množství konkurence. Podnikání je často o tom se umět včas přizpůsobit. Lidi kteří se naučí jít s dobou a využívat digitální nástroje mají obrovskou výhodu.
Z jakého důvodu jste se rozhodl přibližovat Čechům vietnamskou kulturu?
Jsem tu od 10 let a Česko vnímám jako svůj domov. Sám jsem na spoustu věcí zapomněl a musel si je zpětně zjistit. Říkal jsem si, že to takhle má spousta banánových dětí. Někteří se bohužel za svůj původ stydí. Chtěl jsem jim ukázat, že je na co být pyšní. Popularizací vietnamské kultury, mentality a zvyklosti mezi Čechy pomáhám těmto mladým Vietnamcům získat větší sebevědomí.
Čerpáte inspiraci v zahraničí při tvorbě kontentu pro české publikum?
Ano, často to takhle mám. Inspiruju se dobrým nápadem a dám ho do svého Dave Duc kabátu.
Máte nyní nějaké nové plány, na které se mohou Vaši fanoušci těšit?
V tuhle chvíli se víc soustředím na budování agentury TikTokuj.cz a svůj účet malinko zanedbávám. Chceme se s týmem stát leadrem ve tvorbě krátkých videí. V posledních týdnech ladíme systém, plánujeme a děláme vše proto, abychom v dalším roce ještě rychleji vyrostli a aby z naší tvorby měli radost jak diváci, tvůrci, tak i klienti.
Davide, děkujeme za rozhovor a na viděnou na festivale! :)
KDE A KDY
můžete řečníka vidět
Hlavní program | 20. listopadu 2021 | 15:00 - 15:45 | TIKTOK @ daveduc |